Mange personer samlet utenfor en svartmalt hytte

Bestill opphold på Gjendebu

Bestill gjerne ditt opphold via vår nettbestilling eller ta kontakt med oss på e-post eller telefon.

Publisert: 23. august 2023
DNTs tilbud

Bestill opphold

For å bestille rom kan du benytte DNT sin online bestilling. Hyttebestilling.dnt.no

Alltid plass

På DNTs hytter er det normalt alltid plass, og du treng ikkje å reservere plass før du kjem.

Ofte er det fullbooka på alle vanlege rom, slik at du som drop-in gjest kanskje må ta til takke med plass i sovesal eller anna losji. Så hvis du gjerne vil ha eit rom blir rådet å booke. Det kan du gjere online på denne sida.

På romma vil vi alltid prøve å unngå å "blande" gjester som ikkje er i same gruppe/familie. Men av og til kan det skje unntak fordi vi er nødt til å bruke kapasiteten for å få plass til alle.

Når hytta blir full

Gjendebu ligg slik til at vi ikkje har mulegheit til å avvise gjester, utansett kor fullt det er. Dette kan på enkelte dager skape spesielle utfordringar både med mat og overnattingsplassar.

Det er ganske vanleg med overbelegg på Gjendebu. Vi har mange improviserte soveplasser for å dekke behovet, men anbefaler sterkt at du booker online før ankomst hvis du gjerne vil ha plass på rom.  Hvis du reiser inn og ut med Gjendebåten kan det være greit å ha et telt i bakhand. Vi har en fin teltplass du kan sjekke inn på.

Hunderom

Har du med hund på tur bør du også ta kontakt på epost. Vi har en del overnattingsplasser for hund, men dei kan være reservert.  I Jotunheimen Nasjonalpark blir bandtvang handheva svært strengt i sommarhalvåret.  Du bør halde hunden i band eller bur under heile besøket.

Arrangement eller gruppe

Hvis du vil reservere for gruppe (min 10 pers) eller spesielle arrangement som bryllup og bursdager, må du sende oss en epost så vi kan gjere avtaler og finne plasser.

Avbestilling

Avbestillingsregler:

• Ved avbestilling 8 dager før ankomst gis det full refusjon av oppholdet, minus et adm gebyr på 300 kr.
    • (Eksempel: Opphold fredag må senest avbestilles torsdag uka før innen kl. 23:59)
  • Ved avbestilling 0-7 dager før ankomst gis det ingen refusjon av oppholdet.

Vi minner om at det er mulig å komme til hytta uten å bestille opphold på forhånd.

Avbestillingsregler gjelder uavhengig av vær, føre og sykdom.

For grupper og bedrifter gjelder egne vilkår.

For fellesturer/ kurs og arrangement gjelder andre vilkår.

Avbestillinger tas direkte med hytta

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem