Innsjø med bratte fjellsider rundt

Slik kommer du deg til Gjendebu

Gjendebu ligger vakkert til midt i Jotunheimen og hit kommer du enten til fots, med båt eller på ski. Det er ikke bilvei frem til hytta.

Publisert: 23. august 2023
Inspirasjon

Adkomst

Gjendebu er et flott startsted for turer i Jotunheimen. Vil man starte eller slutte turen på Gjendebu kan man på sommeren ta båt over Gjende fra/til Gjendesheim. Derfra går det busser til/fra Oslo, Fagernes, Gol og Otta. Disse korresponderer med tog og andre busser.

Adkomst vinter

På ski

Skitur over Gjende
Parkering ved Gjendesheim. Derfra går det kvistet løype over Gjende, ca 20 km. Dette er en lettgått tur som går forbi en rekke ikoniske fjelltopper.
Se rutebeskrivelse på ut.no

Skitur fra Fondsbu
Bestill beltebil inn til Fondsbu følg kvistet løype til Gjendebu. Det er ca 15 km på ski til Gjendebu.
Se rutebeskrivelse på ut.no

Snøskutertransport

I påskeferien er det mulig for gjester og bestille transport med snøskuter. Vi har faste dager hvor vi henter og kjører ut gjester.

Vi kjører følgende dager i påskeferien

• Fredag i palmehelgen
  • Søndag i palmehelgen
  • Skjærtorsdag
  • 1. påskedag

Ta kontakt for å bestille transport

Adkomst sommer

Kollektivtransport til Gjendesheim

Oslo til Gjendesheim

Trondheim til Gjendesheim

Bergen til Gjendesheim

• Tog til Gol - vy.no
  • Buss fra Gol til Gjendesheim - JVB

I sesongen bør du alltid forhåndsbestille plass på båten. Les mer om båten over Gjende og se rutetidene

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem